nasib baik kau kepit ketiak tuw…

Cantik tak ketiak ku

alaa x selera la plak ada lurah
Macam2 cara nak lariskan majalah sekarang ni.  Kalau majalah untuk golongan remaja, mama tak peliklah.. tapi satu majalah ni, mama dah baca dr zaman anak dara ke jadi mak dara dan mak bujang ni, pun ikut sama nak cari cover yang tayang2 ketiak.  Tak sesuai la kalau majalah seisi keluarga, covernya berpakaian macam tu.  Iman kakak pun tanya kat mama, tak malu ke kakak ni tayang ketiak, mama?  Mama nak kata apa, kakak iman yg baru 5 taun tu pun dah tau malu, inikan pula sicover majalah tu yg pastinya bukan baru berumur 5 tahun.  So mama nak ingatkan pada pihak wartawan ni, ‘mata pena lebih tajam daripada mata pedang‘ taw, maknanya, tugas kamu mereformasi minda anak2 muda maha hebat.  Cuba bayangkan kalau anak2 umur kakak Iman baca majalah yang covernya macam ni, dan dia jadikan cover tu sebagai ikon..
tu baru kakak iman, kakak2 yg lain, anak2 perempuan Malaysia yang lain?  So jangan heranlah kalau anak2 muda perempuan Malaysia x kisah berpakaian macam ni kat khalayak ramai.  Kesimpulannya, mama nak kata, dalam kita cuba mengaut keuntungan, jangan kita bayar harga yg mahal dengan meruntuhkan identiti ketimuran kita ye pak wartawan….
opppss sapa dengar ucapan YB Shahrizat?
Kita ni orang Timur, awak tu ikon pemimpin, takkan nak kata orang biadap..
anak mama dengar taw..